Sámánizmus - Sámánok


A Sámánokról az emberek többségének a vadnyugati filmekböl ismert indián varázsló jut eszébe, aki mindenféle szertartásokkal éri el azt, hogy pl. essen az esö.

A Sámánizmus ennél azért kicsit többröl szól: egy életforma.

A Sámán a természet papja.

Az ö temploma az erdö, a természet, az itt talált dolgokból szerzi tudását, és az itt talált dolgokat használja mindennapi életéhez. Nem csak szimplán pap, hanem az adott népcsoport szellemi vezetöje, és gyógyítója. Tevékenysége a mágia határterülete.

Jó, és rossz, hideg, és meleg, szilárd, és folyékony, tűz, és víz, alakkal bíró, és alaktalan határán áll. Nem tagja semminek, nem ragaszkodik semmihez a végsőkig, még akkor sem, ha tudja, igaza van. Ő áll kapcsolatban a szellemvilággal, és közvetít köztük, és az emberek között.

A Sámánok szerint az életünk, létünk alapvető működése a következő:

MINDEN ÉL, MINDEN EGY minden él, ÉS MINDEN MINDENNEL KOMMUNIKÁL!

A sámáni hitvilág szerint a világ három részre tagozódik.

1.)A középsö világ a fizikai világ, ahol maga a Sámán él. (Ez a létsík amin te is most működsz)

2.)A fenti világot a keresztény mitológia mennyország nak nevezi, mi fényhazának, az Atya hazának hívjuk. A Sámán ide utazik, ha energiára, feltöltödésre van szüksége a küzdelemhez.

3.)Az alanti világ a Démonok földje, közismertebb nevén a Pokol. Ide akkor utazik, ha gyógyítani szeretne, mert a Sámán hite szerint minden betegség abból adódik, hogy egy-egy Démon elrabolja valaki lelkének egy darabját. Ilyenkor a Sámán megküzd az adott Démonnal. Az esetek döntö többségében a Sámán gyöz. Ha mégsem így lenne, akkor távozik az örök vadászmezökre, vagyis meghal.

A világok közötti utazás -át különbözö eszközök segítik.

Pl.:

A sámándob és a csörgő.

A sámándobot a Sámán szereti ló -nak, kenunak, kajaknak hívni. A dob segíti öt a révülés -ben, és a hazatalálásban, ha az alanti világban kutat elrabolt lelkek után. A dobot minden Sámánnak magának kellett elkészítenie fakéregböl, és állati börböl, az ös-sámánok szellemeinek útmutatásával. Amíg erre nem volt méltó, vagy nem készült el vele, addig csörgökkel, vagy sámánbottal végezte tevékenységét.

A dobot, miután elkészült, be kellett mutatnia az ös-sámánok szellemeinek. Ha nem úgy járt el, ahogy a szellemek mondták neki, különbözö próbákat kellett kiállnia.

A dob böre, ha sokáig nem használják, megereszkedik.

A magyar ember fifikás, a népmesék -ben elbújtatott mindent a sámánizmusról:

Amikor az égig érö fára mászva a fiú megpróbálja kimenteni a király leányát (lélek) a sárkány (Démon) fogságából, az ötlábú ló kéri a segítségét, hogy etesse meg parázzsal, és hö szolgája lesz.

A dobot is parázzsal, tűzzel eteti a Sámán, hogy a böre megfeszüljön, és az állat lelke, akiböl a dob készült mellé szegödjön, és segítse az utazás alatt.

Akik Sámánbeavatásban részesültek, tudják, hogy az égig érö fa pont azon a helyen nö, ahol a lejáró van az alanti világba.

A dob minden eleme szimbolikával bír:

Kereksége az univerzum kerekségét szimbolizálja. A bör mindig az állat hátának a böre, aminek gerincvonala mindig egybeesik a dob átlójával. Ez szimbolizálja a Sámán egyensúlyozó létét.

A Sámán öltözékékeiben, és minden szerében szerepet kap a dualitás, mint a földi lét lapvető jellemzője (hideg - meleg, férfi - nő, világos - sötét, stb.):

A dobnál a kettősséget, vagyis a női-férfi egyensúlyt, a dob és a verő szimbolizálja. A dob a nöies, vagyis a befogadó (mindig bal kézben tartva, mert a bal oldal az elfogadás), a verö a férfias (jobb kézben, mert a jobb oldal az adás), vagyis a kiárasztó (a magyar viseletben ezt a szerepet veretes szíj balra lógó vége (férfias), és a tarsoly (nöies) képviseli).

A Sámán nem csak gyógyító, hanem képes a természetben talált dolgokból egy-egy adott kérdésre választ kapni.

Képes jósolni,és képes szellem -ét egy-egy állat -ba vetíteni, hogy az ö képében akár kilométerekre elöre fürkészhesse az utat.

Ha az ember az erdöt járja, sokszor elöfordul, hogy valamiért a figyelmét magához vonzza egy kis kavics, egy toboz, egy fadarab, egy gomba, vagy falevél.

A Sámán ezekre tudatos, felveszi öket, és megmossa friss forrásvízben, majd elteszi tarsolyába.

Ezeket tsentsak-nak (cencak) hívja, ök a szellemi segítöi, fizikailag megtestesült formában, akik az alanti világba való utazáskor állatok képében segítik, és védik. Időről időre a Sámán ezeket a tárgyakat elöveszi, megnapozatja, hogy feltöltödjenek, szent tözben megfüstöli öket, és táncol velük. Ilyenkor az állatok szelleme a testébe költözik, úgy mozog, olyan hangokat ad, ki, mint az adott állat. A Sámán együtt él a környezetével, és tiszteli azt. Ha valamire szüksége van, kéri Földanyától.

Megkapja, elveszi (de mindig csak annyit, amennyire ténylegesen szüksége van) és megköszöni!

Ha valamire már nincs szüksége, visszaviszi a természetbe (lehetöleg oda, ahol találta) majd újra megköszöni Földanyának.

Földanya a Sámán számára szent. Tudja, hogy épp olyan élö, mint ö maga.

A régi magyar viseletben a csizma orra mindig felfelé hajlott, hogy még véletlenül se rúghasson bele Földanya testébe az ember.

A Sámán számára egy állat életének elvétele is szent cselekedet, vérét mindig Földanyának ajánlja fel, és adja oda, majd szent tűzben áldoz az adott állatból a természet szellemeinek, és megköszöni, hogy az adott állat az adott népcsoport gyarapodását segíti.

Kevesen tudják, hogy a régebben a magyar szokások szerint minden gyermeknek sámánképzésen kellett részt vennie, majd minden évben vetélkedöt tartottak, aminek a két gyöztese lett az adott évben, ha fiúról volt szó, a Fösámán, ha leányról, akkor az Aranyasszony.

A Fösámán feladata volt az oktatás (akkoriban nem volt írástudatlan ember a magyarok között), az állattartással, és a gazdálkodással kapcsolatos dolgok intézése.

Az Aranyasszony feladatai közé tartozott minden, ami a családdal kapcsolatos:

szülések levezetése,

az élelem igazságos elosztása,

a betakarított termények tárolásának megszervezése,

a romlandó dolgok tartósításának (pl. hús szárításának, füstölésének) irányítása.

Mindkettejük feladata volt minden esemény rögzítése.

Ezek a rovásírás -sal írt krónikák összessége az Arvisúra, vagyis az igazszólás.

A magyar nyelv sok dolog mellett öriz egy szócskát a Sámánokról.

Amikor még Ázsiában éltünk Kám-nak, vagy Bö-nek hívták a Sámánt.

A mai magyar nyelvben ez bű-ként maradt meg úgy, mint bűvös, bűvöl, bűvész, bűbáj.

Mind-mind azokat a tevékenységeket takarják, amiket a Sámán űzött.

A Sámán szót eredetileg a Tunguzok használták (mandzsu-evenki nyelvet beszélnek), jelentése: Ember, aki tud.

Ha érdekel a sámáni létforma egyik megmaradt része, és szeretnéd velünk együtt megtartani az egyes sámánünnep -eket, figyeld a sámánünnepeket az időpontok között!

Várunk szeretettel!

Vidi (Konkoly Irén) és Ádám (Vidó Ádám)
Tel.: 06-70-408-06-37

A MI útunk

Tudás Villás Béla-tól.

Szolgálataink

Az emberiséggel egyidős őstudás és hatalom birtokában a következőkkel tudjuk segíteni életed, sorsod, párkapcsolatod, vállalkozásod alakulását: Áldás, Átok levétel, Esküvők tartása, Elhalt lelkektől megszabadulás, Terek házak felszentelése, Ördögüzés, Temetés...

Villás Béla modszerei

Az egészségért...

A test és a testet körölvevő lélek szimbiózisban (tökéletes kapcsolatban) él egymással. Ha a lélek megbetegszik akkor előbb utóbb a test is kezd alulműködni. Épp lélekben épp a test is! A lélektest egyszerűen karbantartható vagy karbantartatható! Ha fáradtnak, levernek, kizsákmányolnak érzed magad, és nyitott vagy alternatív egészségmegörző módszerekre, várunk szeretettel! A kezelés utáni csodálatos közérzetet, belső erőt, szinte garantálni tudom neked!.

Tanfolyamok

10 féle tanfolyamunkon a spiritualitás legkülönbözőbb területeiről szerezhetsz tudaást hatalmat és erőt, Reiki a mester szintig, Radiesztézia, Tudatos álom, Lelkek hazasegítése, Mágikus pecsétek hatalma, Név és számmisztika, Csakraterápia...

Következő tréningek:


Teljes programlista

Villás Béla tanítása

Villás Béla további tanításai

Az Árkádia Fényeinek Spirituális Egyháza papi képzése és papi előképzései: Papi képzés 7 fokozat kb. 1,5 év alatt (7 hétvége) Szellemterápia Lelki gyakorlat - Pszi műtét Kozmikus lénnyé válás Lelki gyakorlat Kadaceus Lelki gyakorlat Teremtés Lelki gyakorlat Tűzönjárás Lelki gyakorlat stb.